רכישת מנוי
כניסה
X

אודות האתר והסימולטור

ירפ"א 112 הינה יחידת הרפואה של חיל האוויר והיא ממונה על מיון פרחי הטיס בתהליך הנמשך על פני תקופה ארוכה. התהליך כולל מספר זימונים לבסיס היחידה בתל השומר שם נערכים מבחנים שונים בדרגת קושי עולה המשמשים מסננת ראשונית לקראת גיבוש טיס בו משתתף אחוז קטן מאוד של המועמדים לשירות.

כדי להגיע לגיבוש יש לעבור בהצלחה את כל השלבים ובהם הסינון הראשוני ירפ"א א' אליו אתה מוזמן ובו יעבור כל מועמד מבחן פסיכוטכני. מועמדים שיעברו בהצלחה את החלק הזה יישארו להמשך הסינון באמצעות מבחן הסימולטור.

הסימולטור

מבחן הסימולטור הנמשך בין 3 ל-4 שעות רצופות נועד לבדוק מגוון גורמים רב ממה שנדמה בתחילה והוא אינו דומה בשום צורה למשחקי סימולטור טיסה הקיימים בשוק. הסימולטור בירפ"א בוחן את יכולת המועמד להבין במהירות את המשימות תוך התבססות על הבנה טובה של מערכות ייחוס אינרציאליות, תפיסה חזותית מרחבית עם תיאום עין-יד וזאת בצד הפעלת חוקי משחק המאתגרים את המועמד ומביאים לקצה את הסבלנות ויכולת ההתמדה כחלק מבחינת התשתית הפסיכולוגית שלו.

איך זה עובד

כדי להשתמש בסימולטור יש להצטייד בסט מצערת וסטיק מהסוג המשמש למשחקי סימולטור ( קרא כאן על HOTAS להבנת המבנה והשימוש ). לאחר הרשמה מוצלחת למערכת וחיבור הבקרים למחשב יש להיכנס לעמוד פרופיל המשתמש ולתאם את צירי וכפתורי הבקרים, תהליך פשוט וחד פעמי. אם לא חיברת והגדרת את הבקרים, הסימולטור לא יעבוד.

בשלב זה ניתן להפעיל את הסימולטור ולהתחיל בתרגול.

סימולטור הטיסה ירפא א1
סימולטור הטיסה ירפא א1

התרגילים בסימולטור מתחילים בהצגת הכלים העומדים לרשותך ואימון בהפעלתם. בשלב הראשון תידרש להחזיק את המטוס בקו מטרה מסוים בציר אחד בלבד, לאחר מכן בשני צירים ואז בשלושתם. הפרק הראשון של הסימולטור מוקדש כולו ליכולת הטסה במרחב תוך שליטה על מהירות, גובה וכיוון הטיסה. הפרק השני מוקדש לירי במטוס האויב וכמו בפרק הראשון גם כאן התרגילים מוגשים בדרגת קושי עולה כאשר עם הזמן מתווסף מידע ממחוונים חדשים ודרישות משימה חדשות.

בנוסף לתרגילי הסימולציה המוגשים כהכנה לירפ"א א' תמצא גם את האפשרות לחזור לתרגילים שכבר עברת, בין בהצלחה או לא, וכן אפשרויות נוספות המופיעות בתפריט שלא יהיו זמין לך במבחן האמיתי. לצפייה באפשרויות לחץ באמצעות העכבר על כפתור התפריט בצד שמאל למטה של מסך הסימולטור או על כפתור ESC).

מטרות הסימולטור במיוני טיס

להבדיל ממשחק סימולטור מסחרי המספק גירויים אודיו-ויזואליים רצופים ואתגרים משתנים יחד עם אינטראקציה מגוונת המשמשים כולם להדבקת המשתמש לכיסא, בירפ"א תיבדק יכולת ההתמדה שלך דווקא במשימות חד גוניות ולכאורה משעממות מול מסך המשדר פשטות וחוסר תחכום.

בצד אתגר האינטליגנציה הפסיכו-מוטורית תידרש להוכיח נכונות להתמיד במשימה, בדיוק כמו טייס קרב בדרכו למשימת הפצצה מעבר לגבול, משימה האורכת מספר דקות לכל היותר אך דורשת טיסה של שעה וחצי לכל כיוון, כך גם הסימולטור דורש יכולות הפעלה גבוהות בצד סבלנות והתמדה שנראים אינסופיים. מטרת העל של הסימולטור היא לסנן את "הלא מתאימים" וכאן נכנסת ההכנה לתמונה. כדי להצליח עליך להתאמן, ואז להתאמן ולבסוף להתאמן עוד. אם אתה חבר בקבוצת כושר קרבי או מתאמן בספורט כלשהו אתה כבר מכיר את היחס בין אימון להתפתחות היכולות והעמידה באתגרים, כאן תיתקל באותו היחס בדיוק וככל שתתאמן יותר כך תהיה מוכן יותר לעבור בהצלחה את מיון הסימולטור בירפ"א א'.

טייסות וטייסים

אנו תומכים נלהבים בשילוב בנות ובנים, נשים וגברים בכל רובדי החברה, בכל תפקיד אפשרי, באזרחות ובצבא, ללא הבדל מין, מגדר, גזע, דת או כל הגדרה אחרת שאדם בוחר להגדיר את עצמו.

סימולטור טחסה ירפא א1
טייסות בחיל האוויר הישראלי

אנחנו מאמינים ביכולת של בנות להשתלב בכל תפקיד צבאי שיבחרו ומשוכנעים שהתפקיד יבוצע על הצד הטוב ביותר אם תבחר החיילת לבצעו. עם טייסות וטנקיסטיות, לוחמות חי"ר ומגוון רחב מאוד של תפקידים המאוישים ע"י חיילות וקצינות, אנו גורסים שצה"ל הוא צבא חזק יותר ובריא יותר גם אם לא כולם חושבים כך.

אתר זה נכתב בלשון זכר לנוחות הקריאה בלבד והוא תואם את הנחיות האקדמיה ללשון עברית, הפניה בלשון זכר היא פניה בלשון רבים לכל מגדר ולכל אדם באשר הוא.

למען הסר ספק

מוגלס (IRPA) בע"מ הינה חברה פרטית ואינה משויכת או מוסמכת על ידי גורם צה"לי או אחר לפיתוח ואספקת שירותי הכנה ואימון למסלול המיון של חיל האוויר. החברה פועלת על דעת עצמה ומספקת את השירותים AS IS ללא התחייבות לתוצאות.

בהצלחה!
קריאה נוספת הכל אודות סימולטור הטיסה ירפא א'1 ו-א'2
לחץ כאן להרשמה